Torby papierowe z nadrukiem – wszystko o torbach reklamowych z logo firmy

Trend na ekologię stosunkowo szybko przeniknął do świata biznesu. Organizacje liczące na dobry odbiór społeczny robią wszystko, by każdy aspekt ich działalności szedł w parze z troską o środowisko. Nie omija to także promocji i jej nośników, które powinny być tworzone w sposób zrównoważony. Zamiast plastikowych gadżetów reklamowych coraz częściej stawia się na akcesoria drewniane i papierowe, a więc stworzone z surowców odnawialnych. Popularnym nośnikiem promocji stały się torby papierowe z nadrukiem reklamowym. Jak wykorzystać ich potencjał?

Spis treści:

  • Jak powstają torebki z nadrukiem?
  • Reklamówki papierowe i ich marketingowy potencjał
  • Co można umieścić na torbie promocyjnej?
  • Torba papierowa z logo – praktyczne zastosowanie

Jak powstają torebki z nadrukiem?

Papierowe torebki znajdują szerokie zastosowanie w biznesie. Służą jako opakowania jedzenia, siatki na zakupy, czy zabezpieczenie produktów w czasie transportu. Marketingowcy stosunkowo szybko zauważyli reklamowy potencjał toreb. Zwłaszcza, że modele papierowe wpisują się w panujący trend na ekologię. W zależności od wybranego rodzaju, torba papierowa z nadrukiem może być wykonana z surowca z recyklingu, bądź z papieru laminowanego. Odpowiednio gruby materiał oraz uchwyty zapewniają torbom funkcjonalność. Gładka powierzchnia pozwala z kolei na wykonanie na nich dowolnego nadruku.

Popularną metodą druku na torbach papierowych jest sitodruk. Pozwala on na precyzyjne i trwałe naniesienie na materiał promocyjny dowolnego tekstu lub grafiki. Powstająca wówczas torba papierowa z logo zawiera wiele szczegółów, zarówno gdy chodzi o kolor, jak i nadrukowany motyw. W przypadku wersji laminowanych po drukowaniu całość pokrywana jest błyszczącą lub matową folią. W ten sposób reklama na torbie staje się trwalsza, odporna na rozdarcia i bardziej wyrazista. Poprawia się również wytrzymałość samej torby, która trudniej poddaje się zagnieceniom i może być wykorzystywana wielokrotnie.

Reklamówki papierowe i ich marketingowy potencjał

Skupmy się na marketingowych walorach tych ekologicznych gadżetów reklamowych. Tworzone w różnych konfiguracjach torby papierowe z logiem firmy są niezwykle praktyczne. Akcesoria te efektywnie spisują się w roli nośników reklamy, dając użytkownikom możliwość do skorzystania z ich cech funkcjonalnych. Klient otrzymujący reklamówkę ze znakiem firmowym może z niej korzystać wielokrotnie w sytuacjach codziennych. Dystrybucja gadżetów reklamowych pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Są to zwykle osoby kupujące produkty danej firmy, czy jej kontrahenci, którzy opuszczają siedzibę organizacji z katalogiem akcesoriów zapakowanych w ekologiczną torbę firmową.

Korzystanie z papierowej torebki z nadrukiem pokazuje troskę o środowisko ze strony marki. Łatwo w ten sposób zbudować wizerunek przedsiębiorstwa dbającego o naturę, przyczyniającego się do ograniczenia produkcji toreb plastikowych. Inne jest także postrzeganie jakości obsługi danej firmy. Trend na ekologię wymusza poszukiwanie funkcjonalności oraz rezygnowanie z promocji generującej “śmieci”. Papierowe torby mogą mieć kontakt z jedzeniem, łatwo w nich przenosić dokumenty i lekkie zakupy. Firma korzystająca z tego nośnika promocji zyskać może uznanie nie tylko w oczach osób zainteresowanych ideą zero waste.

Co można umieścić na torbie promocyjnej?

Wspomniana technika, z pomocą której na torbie papierowej umieszcza się loga firm, daje dużą swobodę w projektowaniu wyglądu tych nośników promocji. Przedsiębiorstwo zamawiające gadżety może wybrać nie tylko ich kolor, ale także precyzyjnie ustalić projekt nadruku. Przykładowo, producent torebek papierowych jest w stanie umieścić na reklamówkach nie tylko logo, ale także szczegółowe dane dotyczące firmy. Na torbie pojawić się może dowolna grafika, napis, adres siedziby, strona internetowa, czy telefon kontaktowy. Bywa, że torba reklamowa papierowa opatrzona jest dużym logo firmy, w tle którego znajduje się obraz w wysokiej rozdzielczości. Czasem nadruk promocyjny przypomina precyzyjnie wykonaną pieczątkę, wpisującą się w nurt minimalizmu. Panuje tu duża dowolność.

O zaletach umieszczenia na torbie danych teleadresowych firmy nie trzeba nikogo przekonywać. To z pewnością lepsze rozwiązanie od nadrukowania ich na koszulce, czy długopisie reklamowym. Warto mieć to na uwadze przy planowaniu nośników w kampanii reklamowej.

Torba papierowa z logo – praktyczne zastosowanie

Dość jednak o teorii, pora na praktykę. Mówiąc o rzeczywistym zastosowaniu toreb nie wolno ograniczać się do wąskiej grupy docelowej, jaką są klienci firmy. Te praktyczne nośniki reklamy dystrybuować można także między pozostałych interesariuszy. Gdzie reklamówki papierowe znajdują swoje zastosowanie?

  • Targi i konferencje. Miejsca te są punktem styku dla przedsiębiorców, kontrahentów, dostawców i specjalistów z branży. Częstą praktyką firm jest w tym wypadku rozdawanie gadżetów reklamowych. Dobrze jest wykorzystać tu torby papierowe, jako ekologiczne opakowanie akcesoriów marketingowych.
  • Szkolenia i placówki oświatowe. W tym przypadku torby reklamowe papierowe z nadrukiem służą do dystrybuowania materiałów promocyjnych pomiędzy uczestników szkoleń. Bywa, że organizacja współpracuje z placówkami oświatowymi. Regularne obdarowywanie uczniów szkół firmowymi gadżetami, w tym praktycznymi reklamówkami, to dobry sposób na promocję.
  • Imprezy okolicznościowe. Tu także przydadzą się torby z logo firmy. Można je wykorzystać podczas podarowania prezentu z okazji jubileuszu pracownika, czy jego odejścia na emeryturę. Reklamówki sprawdzą się też w czasie firmowych wigilii, czy imprez integracyjnych. Warto o nich pamiętać.

Ze względu na swoją funkcjonalność i wysokie walory marketingowe torebki papierowe z nadrukiem są chętnie wykorzystywanym nośnikiem reklamy. To akcesoria o tyle uniwersalne, że mogą z nich korzystać firmy z rozmaitych branż i sektorów – od jednostek produkcyjnych po organizacje usługowe. Duża powierzchnia reklamowa oraz możliwość zamieszczenia na torbach dowolnych informacji o firmie są ich dodatkowym atutem. Warto uwzględnić papierowe reklamówki w planowaniu kampanii reklamowej, zwłaszcza w dobie działań nastawionych na ekologię i ochroną środowiska.